Ηotel Photography / Ξενοδοχειακή Φωτογραφία

Νέες Αισθητικές Τάσεις και Ανάγκες στην Ξενοδοχειακή φωτογραφία

Τα τελευταία 3-4 χρόνια έχουν συντελεστεί σημαντικές αλλαγές στα δεδομένα των ξενοδοχειακών φωτογραφίσεων που άλλαξαν ριζικά τις εικόνες τόσο ως προς την σύνθεση των κάδρων, όσο και ως προς την ανάγκη δημιουργίας τετράγωνων κάδρων, ως προς την χρωματικότητα των εικόνων (ειδικά αυτών που χρησιμοποιούνται στα social media). Επιπλέον προστέθηκε και η μοντέρνα τάση του marketing να εστιάσουμε στην «Εμπειρία του Πελάτη» για να αυξήσουμε την συναισθηματική βαρύτητα της εικόνας και τον αντίκτυπό της στον θεατή της.

Ως εξειδικευμένος φωτογράφος ξενοδοχείων  που παρακολουθώ στενά τις εξελίξεις και τις αισθητικές αλλαγές στο κλάδο αυτό, μπορώ να σας κατευθύνω και να σας εξασφαλίσω την ποικιλία του υλικού που χρειάζεται μια ανταγωνιστική ξενοδοχειακή επιχείρηση για να καλύπτει όλο το εύρος των αναγκών της , διατηρώντας ταυτόχρονα υψηλά standards παραγωγής και δημιουργίας του φωτογραφικού υλικού σας.  

Οι φωτογραφίες που αναρτεί ένα ξενοδοχείο στο διαδίκτυο, είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια για την προώθηση του και τις πωλήσεις του. Είναι  το επιστέγασμα της επένδυσης και τελικά μπορεί είτε να το αναδείξει  αυξάνοντας  τις πωλήσεις, είτε να το υποβαθμίσει  μειώνοντας τελικά τις πωλήσεις και τα έσοδα της επιχείρησης.

Η φωτογράφιση των ξενοδοχείων/καταλυμάτων είναι μια εξειδικευμένη δουλειά που απαιτεί γνώση του τουριστικού προϊόντος, εμπειρία στον συγκεκριμένο χώρο και αισθητική καλλιέργεια. Πολύ συχνά παρατηρώ  μέτριες τουλάχιστον φωτογραφήσεις που δεν αποδίδουν την ολική εικόνα του ξενοδοχείου/καταλύματος κι οι οποίες  έχουν γίνει από επαγγελματίες φωτογράφους που δεν εξειδικεύονται και δεν έχουν εμπειρία  στην ξενοδοχειακή φωτογράφηση.  Είναι πλέον συχνό το φαινόμενο πελάτες να γράφουν στις κριτικές τους ότι οι φωτογραφίες υποβαθμίζουν τον χώρο. Αυτό απλά σημαίνει ότι το ξενοδοχείο/κατάλυμα μειώνει τις   πωλήσεις του κι ότι πολλοί πελάτες δεν το επιλέγουν λόγω κακών ή μέτριων εικόνων. Μια φωτογράφιση από ανειδίκευτο επαγγελματία μπορεί να σημαίνει μεγάλη πτώση πωλήσεων και τελικά εσόδων για την επιχείρηση!

Στην ξενοδοχειακή φωτογράφιση δεν καταγράφονται γεγονότα στην εξέλιξη τους, όπως συμβαίνει παραδείγματος χάριν σε ένα γάμο. Αντιθέτως θέλει προσεκτική σύνθεση του κάδρου και του σκηνικού χώρου, μελέτη του υπάρχοντος φωτισμού και βελτίωση αυτού με προσθήκη του κατάλληλου φωτισμού ώστε να αναδειχθούν οι χώροι, τα έπιπλα, τα διακοσμητικά αντικείμενα, η εσωτερική αρχιτεκτονική. Επιπλέον, η απλή καταγραφική φωτογραφία που απλώς δείχνει τους χώρους είναι ένα μικρό κομμάτι της προβολής των ξενοδοχείων/καταλυμάτων. Πλέον απαιτείται και η εμπειρική, η βιωματική φωτογραφία,  αυτή που θα μεταδώσει  την αίσθηση της εμπειρίας στον πελάτη, το τι θα βιώσει όταν μπει μέσα στον χώρο και πως θα αισθανθεί. Η ανάδειξη της ατμοσφαιρικότητας των χώρων είναι μια πολύ εξειδικευμένη και λεπτεπίλεπτη διαδικασία που αναπτύσσει ο κάθε εξειδικευμένος φωτογράφος ξενοδοχειακής φωτογραφίας.

Όσον αφορά τον φωτισμό, ο οποίος είναι εξαιρετικά σημαντική παράμετρος μιας επιτυχημένης φωτογράφισης, έχουμε δύο προσεγγίσεις. Η πρώτη είναι η επιλογή του υπάρχοντος φυσικού φωτισμού  και η δεύτερη η επιλογή της προσθήκης φωτισμού. Η δεύτερη προσέγγιση έχει σαφή πλεονεκτήματα: προσφέρει διαύγεια , καθαρότητα και ιδιαίτερη αισθητική που την κάνει να  ξεχωρίζει από την πρώτη προσέγγιση που χρησιμοποιείται κατά κόρον αυτή την περίοδο στην πλειοψηφία των φωτογραφήσεων.

Επιπλέον να τονιστεί πως η εμπειρία μου στο χώρο της φωτογράφησης ξενοδοχείων, μου επιτρέπει να αποδίδω τους χώρους και την ατμοσφαιρικότητα αυτών, χωρίς να δημιουργείται η αίσθηση της υπερβολής και της παραπλάνησης στον φιλοξενούμενο, λεπτομέρεια που πρέπει να λάβουν υπόψιν τους οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων/καταλυμάτων στη διαδικασία αναζήτησης επαγγελματία φωτογράφου. Για τον λόγο αυτό  οι πελάτες μου δεν έχουν δεχθεί αρνητικά σχόλια όσον αφορά την ακριβή και ποιοτική  απόδοση  των ξενοδοχείων τους.

Στην περίπτωση χώρων που έχουν  ιδιαίτερη θέα, όπως την Ακρόπολη και άλλα μνημεία ή φυσικά τοπία ιδιαίτερης ομορφιάς, απαιτείται ιδιαίτερη δημιουργική και τεχνική διαδικασία για να αναδεικνύεται η πολύτιμη αυτή θέα  στο σωστό μέγεθος και αναλογίες, έτσι ώστε η εικόνα να είναι αυτή ακριβώς που θα αντικρύσουν οι πελάτες σας όταν εισέλθουν στον χώρο. Για αυτό και οι φωτογραφίες μου έχουν χρησιμοποιηθεί  από περιοδικά  όπως π.χ. Lifo   και από πλατφόρμες μίσθωσης (Airbnb) . 

Πλέον η χρήση drone είναι καθολική και αναγκαία για τα περισσότερα ξενοδοχεία, resort, κτίρια, εγκαταστάσεις, πάρκα κλπ. Ο λόγος είναι πως οι γωνίες που προσφέρει η αεροφωτογράφιση με drone και το οπτικό αποτέλεσμα που δημιουργείται μπορεί να είναι εξαιρετικό. Το βάρος όμως κι εδώ πέφτει όχι στον χειριστή ή τον κάτοχο του drone αλλά στον φωτογράφο που γνωρίζει από φωτισμό, από σύνθεση, από γωνίες λήψης και αυτός θα επιλέξει την ώρα/-ες φωτογράφισης με τις κατάλληλες γωνίες λήψης και  τα σωστά καδραρίσματα. Επίσης είναι σημαντική και η περαιτέρω επεξεργασία των εικόνων για να αποδοθούν σωστά τα χρώματα, οι φωτεινότητες, οι τονικότητες των κτιρίων και των εγκαταστάσεων, κάτι που ένας ειδικευμένος αρχιτεκτονικός φωτογράφος μπορεί να  εκτελέσει σωστά για να έχουν οι εικόνες ένα καλαίσθητο τελικό αποτέλεσμα.

ΤΙΡ: Ανανεώστε την εικόνα του ξενοδοχείου σας με μια νέα φωτογράφιση. Η ανακαίνιση ενός ξενοδοχείου είναι μια ακριβή και πολυδάπανη διαδικασία. Μια νέα φωτογράφιση σας προσφέρει μια ανανέωση της εικόνας του ξενοδοχείου σας με ένα ασύγκριτα μικρότερο κόστος!